Taupo en Waitomo

9 april 2019 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

Lekker ontbijten en dan via een omweg naar waitomo omdat we graag nog in taupo naar de huka falls gaan. Uiteraard nog even met de kittens geknuffeld voor we weg gingen.
In taupo een klein stukje naar de mooie huka falls gelopen, wat een drukte! Bij de auto een boterhammetje gegeten.
Omdat Holland graag langs de Holland road wilde in Hamilton (lees verkeerde plaats ingevoerd in de navigatie😂) een stuk omgereden maar uiteindelijk nog naar de glimwormen in de waitomo caves gekund. Een lange reisdag met leuke tussenstop en geweldig mooi einde. Wat zitten er veel en wat is deze grot magisch! Even snel naar ons verblijf gereden en vrij snel weer op pad. De meneer die de rondleiding in de grot gaf zei dat er een bushwalk vlakbij was waar we de glimwormen in het donker ook tijdens die wandeling konden zien. Nou dat wilden wij wel! Met zaklamp op mobiel de bushwalk gelopen en tussendoor steeds uitgedaan, super gaaf om ze zo dichtbij te zien en super gaaf en ook wel een beetje spannend zo'n wandeling, met z'n drietjes, in het donker! Holland trapte nog bijna een beest tegen zijn hoofd omdat ik even het licht uit had gedaan. Hij dacht een konijn maar even later zagen we het een boom inschieten! Het leek wel een eekhoorn... Toch nog een goede blik op kunnen werpen en het blijkt een possum. Na een uurtje wandelen daarna nog wat gaan eten en al rijdend zagen we weer een possum langs de weg!

1. Hennie:
    16 april 2019