Kiwi's en Mitai

10 april 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Holland zou vandaag de lost world tour gaan doen, abseilen in een grot en dan door de grot weer naar buiten klimmen en klauteren. Gister gebeld voor bevestiging maar hij is de enige op de lijst. Vanochtend dus weer terugbellen.
Omdat we het zo lang van te voren hebben geboekt willen ze het 1 op 1 door laten gaan, super!
Na een geweldig ontbijt! (konden gewoon van een kaart kiezen) op naar waitomo adventures.
Daar aangekomen zijn er toch nog 2 bijgekomen, leuk voor Holland!
Vajèn en ik zijn naar kiwi (en bird) house gegaan (tip van Amerikanen die bij ons verblijf ook waren). Eindelijk een kiwi gezien! Verder stelde het park weinig voor. Hierna lekker een poos in de speeltuin gespeeld, bij de Mac gegeten en Holland op gaan halen.
Holland heeft een leuke tour gehad, gave abseil, glimwormen gezien en door de grot geklauterd ;)
Vanuit waitomo adventures doorgereden naar rotorua waar we eind van de middag na zo'n 2 uur rijden aankomen.
De eigenares van ons verblijf is Nederlands, wat fijn! Weer een geweldige locatie.
We willen hier graag een avond naar de Maori, dus bellen er eentje die door de lost world genoten van Holland is geadviseerd.
Wat interessant en gaaf om allemaal te zien. We zien hangi (de manier waarop ze eten maken in de grond), een traditionele kano, zien een voorstelling waarbij ze laten zien hoe ze anderen verwelkomen en wat voor spelletjes ze bijvoorbeeld doen, we eten het eten uit de hangi ;), krijgen wat uitleg over de tattoos en uiteindelijk worden wij met een paar anderen opgehaald voor een rondleiding door de dierentuin die er naast zit. Het leuke hieraan is dat we naar het verblijf van de kiwi gaan die omdat het nu donker is actief zijn. Holland heeft nu dus ook een kiwi gezien, echt heel leuk!
Na een drukke dag dus uitgeput in bed na een Nederlands verhaaltje in Vajèn d'r mooie meisjeskamer.

1. Hennie:
    16 april 2019