Wellington

6 april 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na een rustige ochtend over Cuba Street gelopen op zoek naar een taxi. Het duurde even voor we deze gevonden hadden. Aangekomen bij de ferry waar we onze auto konden ophalen was het verhuurbedrijf dicht. Blijkbaar zijn ze er alleen als er een ferry aan komt wat best logisch is maar dat hadden ze gister even niet gezegd toen wij belde.
Dus gebeld naar het nummer wat hing bij de balie, de man was net weg dus als we 10-15 minuten hadden zou hij omdraaien en naar ons toe komen. Geen probleem, we konden toch nergens heen zonder auto.
Uiteindelijk duurde het zo'n drie kwartier, toch best lang haha.
Maar gelukkig kregen we een blauwe auto wat Vajèn zo graag wilde.
Weer even wennen aan een andere auto en deze is ook een stukje kleiner.
Eerst maar eens naar het Te Papa museum. Hier hadden we de hele dag rond kunnen lopen maar na zo'n 2 uur zijn we verder gegaan.
Op naar de cable car die nog lastig te vinden was. Hiermee naar boven en naar beneden gegaan omdat Vajèn vandaag weinig zin had om te lopen. Dus 30-40 minuten naar beneden leek ons geen goed plan.

Na een vrij korte nacht was ik er hierna ook wel klaar mee dus zijn we naar het hotel gegaan. Hier even bijgekomen en rond 17.15 weer op pad. In Cuba Street zou elke zaterdagavond een soort food market zijn. Er stonden inderdaad allemaal gezellig kraampjes en 't rook heerlijk! Alleen was het zo'n 13 graden, als het niet minder was en 't waait behoorlijk in wellington, ook wel Windy Wellington genoemd, door de wind die van de zee komt.
Dus op zoek naar een tentje binnen, nog best lastig op een zaterdag avond. Uiteindelijk bij een heerlijke Mexicaan gegeten. Na het eten nog even een paar boodschapjes gedaan zodat we kunnen ontbijten morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl