Naar het noordereiland op onze manier...

5 april 2019 - Picton, Nieuw-Zeeland

Omdat we onze spullen gister al zo goed mogelijk gepakt hebben scheelt ons dat vanmorgen tijd. Rond 9.45 uur zijn we gaan rijden. En zoals een Dijksman-Saas vakantie gaat, was de weggespoelde brug nog niet genoeg..
Op de weg die we moeten hebben naar de ferry is een fatal accident gebeurd.. Wachten of de weg op tijd open gaat of omrijden. Eerst dachten we omrijden, dus waren al aan het terug rijden toen we er achter kwamen dat dit ons niet op tijd bij de ferry zou brengen, dit zou ons 3,5 uur kosten. Dan maar weer terug en aansluiten in de rij.
Ondertussen de ferry gebeld. Er is genoeg ruimte op de volgende ferry dus mochten we het niet redden dan kunnen we kosteloos op de volgende ferry mee, wat fijn die medewerking! Van europcar kregen we die niet. Die gebeld en we kregen gewoon te horen dat als we later zijn er een dag extra moeten betalen, fijne service...

Om 13 uur moeten we de ferry terugbellen of we er om 13.30 kunnen zijn. Om 12.15 weten we al dat we het niet gaan redden omdat het nog zo'n 1,5 uur rijden is en we nog stil staan. Meteen maar gebeld. Omgeboekt naar de ferry van 18.45 uur. Iets voor 13 uur begint het weer te rijden.

Omdat we het toch niet meer redden onderweg een korte stop gemaakt voor een wandelingetje naar een uitkijkpunt over de Marlborough Sounds.
Rond 15 uur komen we aan bij de ferry. Auto ingeleverd, ingecheckt, koffers ook en maar even kijken wat er in de buurt is.
Even bij de speeltuin gespeeld en daarna een locatie gezocht om een hapje te eten op t gemak. Een leuk tentje gevonden maar we moesten even wachten tot de kok er weer zou zijn, geen probleem. Lekker wat gegeten en op het gemak terug naar de ferry. De zee is een stuk wilder geworden in de tussentijd en de boot heeft dan ook vertraging.
Rond 19.45 gaan we eindelijk varen. Gelukkig kon er op de boot nog medicatie gekocht worden tegen zeeziekte voor Holland en dat heeft zijn werk goed gedaan. Het was behoorlijk hobbelig. Vajèn heeft in het speeltuintje gespeeld en geslapen, Holland heeft geslapen en ik heb een beetje gedut.
Rond 23.30 zijn we eindelijk op het noordereiland. Nu nog een taxi regelen naar het hotel want de autoverhuur is dicht.
Er stonden taxi's genoeg totdat wij onze koffers hadden, toen stond er niets meer... Okee wat nu... Gelukkig kwam er 10 minuutjes later nog een taxi aan.
Rond middernacht zijn wij eindelijk in het hotel, pfff wat een dag!