Underworld adventures

1 april 2019 - Cape Foulwind, Nieuw-Zeeland

Gister gebeld om een tocht te regelen bij underworld adventures. Gister was er geen mogelijkheid meer maar vandaag wel en aan de telefoon werd al gezegd dat het spectaculair zou worden door de regen die werd verwacht.

Die regen is ook gevallen, gelukkig alleen vannacht. Het heeft enorm gewaaid en zelf geonweerd (hebben Vajèn en ik lekker doorheen geslapen).

Om 11 uur melden we ons daar en wordt ons vertelt dat ze eigenlijk altijd vanaf 5 jaar adviseren deze tocht te doen (fijn dat ze dat gister aan de telefoon ook even gemeld hebben...) omdat er best veel gelopen moet worden en dragen bijna niet te doen is. Wij besluiten er gewoon voor te gaan! Vajèn kan dat best wel!

In een busje die ons naar een gaaf treintje brengt die ons weer het regenwoud in leidt in het Paparoa National Park.

Wat een gaaf ritje was dat! Daar aangekomen nog een aardige wandeling door het regenwoud, over hangbrug (ja alweer😂), door ondergelopen paden en 131 tredes omhoog.

Dan mogen we eindelijk de grot in! Op de grond liggen aan beide kanten touwen waar we tussen moeten blijven om de grot zo mooi mogelijk te houden. Onderweg stalagmieten en stalagtieten gezien, door een smal paadje, waar we met onze groep voor kozen, gekropen, veel bukken (behalve Vajèn) , af en toe stoten, omhoog en omlaag, komen we bij een andere ingang. Wauw wat super mooi! Zoals beloofd gister is er een waterval wat boven uit een gat komt, echt heel gaaf om te zien, foto's zullen duidelijker zijn dan de omschrijving 😉

Een klein stukje verder lopen, lichten uit... En ja hoor, daar zijn de glimwormen! Niet te beschrijven zo mooi en niet op de foto te krijgen zo lastig haha..

De zelfde weg weer terug gelopen, met het treintje, de bus, zijn we weer bij het beginpunt. Vajèn (en mama en papa) hebben wel een ijsje verdiend!

Rustig aan naar huis, nog even langs, jawel, de speeltuin. En op naar huis om te koken.

Wat een heerlijk dag weer!

1. Mary:
    1 april 2019
    Wauw, wat een avontuur. Leuk om het zo te volgen. En die kleine dame : respect.
  2. Lucienne:
    Heel leuk om te lezen.
  3. Maureen:
    1 april 2019
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Daar word je toch blij van. Inmiddels ben ik weer helemaal bij👍🏻
  4. Hennie:
    2 april 2019
    Wat een gaaf weer geweldig 😘
  5. Shannon:
    3 april 2019
    Ik ben bij met al de verhalen nu, maar missen wat fotos waneer komen ze? 😜 Klinkt geweldig, veel plezier Nog!
  6. Lisafleur:
    5 april 2019
    Een glimworm! Hoe vet, heb je daar ook viurvliegjes?