More relaxing time...

25 april 2019 - Magnetic Island, Australië

Vandaag is het Anzac day, de herdenking van de doden van de oorlog (voornamelijk eerste wereldoorlog). Het plan is om een wandeling te doen en de middag lekker op het strand te zijn en te snorkelen. Maar eerst naar de koala's! We hebben de moeder met de baby gevonden! Het pootje hangt uit de buidel. Later nog maar eens terug dan..

Terug bij ons huisje zegt de eigenaar dat er bij horseshoe bay (vlakbij ons) mantarays gezien zijn. Plan veranderd dus, niet wandelen maar eerst daar ff kijken! Helaas zien we ze niet. Maar de eigenaar is er ook want die gaat op de koffie bij een vriend op de boot. Daar gaat hij met z'n kano naar toe. Wij mochten ook even met de kano. Eerst papa met Vajèn, daarna mama met Vajèn. We zien een klein koppie van een schildpad, maar al snel is ie weer onder.

Ik lijk iets van een slang te zien in het water, zwart wit gestreept. Dan zie ik ineens dat er nog wat aan vast zit. Blijkt dus een kleine stingray te zijn (die Steve Irwin heeft gedood), staan we dan lekker met z'n drietjes in het water haha maar kon allemaal geen kwaad, okee...

Omdat het al eind van de ochtend is en warm gaan we naar Arthur's bay, hier schijn je mooi te kunnen snorkelen. Ik heb een snorkel van het huisje mee. Ik zie wel wat maar helaas beslaat mijn bril de hele tijd dus ben er al snel klaar mee.

Thuis even gegeten en daarna weer naar het strand. Lekker in het water spelen, en op het strand. Ook hier horen we mensen praten dat er een stingray gezien is, ook staat het groot in het zand geschreven door iemand. Wij hebben er gelukkig geen meer gezien. Het plan was om bij de Mexicaan te eten, maar deze was helaas dicht dus ergens anders een hapje gegeten.