Heerlijke dag magnetic island

24 april 2019 - Magnetic Island, Australië

Om 8 uur staat het ontbijt voor ons klaar. Tijdens het ontbijt vraagt de eigenaar of we al plannen hebben voor straks, uhm nee... Of we het leuk vinden dat hij ons een uurtje mee neemt op pad, natuurlijk!
Eerst in de tuin nog wat brood in ons hand gehad waarna de Lori's op ons hand kwamen zitten om dit op te eten.
We komen ergens waar in 1970 de ferry zat, deze is weggespoeld door een cycloon, net als de 2 andere daarna. Hij snijdt een appeltje en legt de stukjes op een rots neer... En ja hoor daar komen de walibi's, daar zitten 2 soorten van op dit eiland. We kunnen zelfs stukjes appel in ons hand houden en dan pakken ze het aan! Vervolgens op dezelfde plek gaan we aan het water zitten en gooien stukjes brood in het water. Wow wat een vissen! Allerlei kleuren en formaten. Hij laat ons 2 stranden zien, het begin van een mooie wandelroute en we eindigen zo'n 80 meter bij zijn huis vandaan. Ik ruik het al, koala's! En ja hoor! Aardig wat vinden we er in de bomen. Hij laat ook nog even een flinke spin zien...
Wat een ontzettend leuke ochtend!
Het begint flink te regenen dus wij gaan even een boodschap doen, lunchen wat en doen even rustig aan bij het huisje.
Omdat 't vrij bewolkt bleef zijn we naar een speeltuintje aan het strand gereden. Het was toch wel erg lekker dus Holland is heen en weer gereden om zwemspullen te halen, al was Vajèn al van top tot teen nat 😂. Heerlijk in de zee gezwommen en op het strand gezeten. Bij het huisje wat opgefrist en op pad gegaan om een hapje te eten.
De eigenaar van ons verblijf had ons vertelt dat er een toad race was, dat het wel leuk was om te kijken. Om 8 uur in de avond. Dus daar zijn we naar toe geweest. De kikkers worden geveild en de eerste die over de lijn is wint. Er waren 2 rondes. De tweede ronde hebben we op de blauwe kikker geboden en gewonnen. Als extra kreeg de laatste kikker als prijs een bon van een eet tent hier.
Onze blauwe kikker werd laatste! Dus Holland moest de kikker kussen 😂

De bon aan de eigenaar gegeven.

1. Jolanda:
    25 april 2019
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Het gaat nu echt opschieten, dus geniet er nog maar van. Dikke kus
  2. Lucienne:
    Leuk verslag weer. Nog even lekker genieten 🌞👨‍👩‍👧🦘🐨
  3. Hennie:
    25 april 2019
    Leuk om weer wat te horen nog veel plezier de laatste dagen
  4. Mary:
    25 april 2019
    Wauw wat een waanzinnige mooie reis geniet nog lekker
  5. Olaf Maalman:
    25 april 2019
    Ik blijf het steeds maar zeggen.......WAUW WAUW WAUW!!!!

Echt schitterend om te lezen ,te zien en zo ook een beetje mee te beleven vrienden!!

Geniet nog verder met volle teugen en hoop jullie in goede gezondheid hier bterug te zien en dan gauw afspreken om de mooie verhalen en belevenissen te horen!

HAVE FUN GUYS!!!
  6. Lisafleur:
    🐨🐨 Toch leuker dan de 🦟🕷
    Tot snel, kunnen jullie bij ons in de jacuzzi 🥰
  7. Yvonne:
    26 april 2019
    Leuke verhalen en nog even genieten. 👍🏻
  8. Jolanda de Graaff:
    26 april 2019
    Ideaal die locals. Zo zie weer bijzondere dingen!