Deel 2 van de lange reis

30 maart 2019 - Cape Foulwind, Nieuw-Zeeland

Wat een bijzondere nacht... Om 5.15 ging er een luchtalarm af. Ik was er niet gerust op dus naar buiten gekeken, niets te zien. Vajèn slaapt er gewoon door heen, Holland maakt zich niet zo druk die slaapt snel weer verder. Ik heb toch nog even opgezocht wat het kon zijn... In kleine dorpjes zijn er vrijwilligers bij de brandweer, door het luchtalarm af te laten gaan worden zij gealarmeerd dat ze moeten komen. Dit bevestigde het personeel van het hotel de volgende dag ook.

Na Franz josef zouden we naar cape foulwind gaan. Arthur's pass was een paar dagen terug ook nog afgesloten ivm regen wat over een brug kwam, maar gelukkig konden wij nu via Arthur's pass alsnog naar cape foulwind.

Ook weer bijna 4,5 uur rijden, tussendoor nog wat stops wat het bijna 6 uur reizen maakt. Voor Vajèn maar ook voor ons een hele opgave, 2 van die lange reisdagen. Onderweg kwamen we langs punakaiki, waar we gestopt zijn om naar de pancake rocks and blowholes te kijken, een wandelingetje van een half uurtje. Het is erg warm buiten! Blowholes waren er trouwens niet, het was laag water.

Aangekomen bij ons slaapplek voor 3 nachten rustig aan gedaan, boodschappen gedaan en Vajèn heeft nog even gespeeld in de speeltuin.

Zelf gekookt en op tijd naar bed.