Fraser Island

22 april 2019 - Fraser Island, Australië

4.45 gaat de wekker... Even opfrissen, snel wat eten, zodat we om 5.55 kunnen gaan lopen en om 6.10 klaar staan bij ons ophaal plek.
Op naar Fraser Island. Eerst in een gewone bus, maar we stapte al snel over in een grote hoge bus. Na een stop om de banden gereed te maken om op het zand te kunnen rijden op de ferry naar het eiland. Wat een hobbelige bijzondere rit is dit. Na een korte thee stop verder naar lake MacKenzie waar we kunnen zwemmen. Precies als wij aankomen begint het te regen, veel mensen komen daarom terug maar wij gaan naar het strand. Nog steeds wel aardig wat mensen ondanks de regen. Wij hebben heerlijk gezwommen met z'n drietjes, maar op tijd weer terug voor de lunch. Na de lunch weer in de bus naar central station. Vanaf daar lopen we zo'n half uurtje door regenwoud langs een riviertje dat op zand ligt, waar we aan de andere kant van de wandeling worden opgewacht door de bus. Onderweg nog een flink opstakel omdat er een boom over de weg lag, dus een stuk van het pas af gegaan. Tijd om weer terug te gaan naar de ferry. Onderweg komen we nog een dingo tegen die bij een groot schild van een dode schildpad staat om te kijken of er nog wat te eten valt.
Een leuke tocht maar veel in de bus zitten wat toch wel jammer is.
In de avond nog even langs de speeltuin om vervolgens wat te eten.

1. Hennie:
    25 april 2019
    Lekker vroeg heb je wat aan je dag