Doubtful sound

25 maart 2019 - Doubtful Sound, Nieuw-Zeeland

Om 6.15 ging de wekker zodat we naar Manapouri konden rijden voor onze tocht naar en door doubtful sound. Rond half 8 waren we daar en om 7.50 konden we aan boord van de boot die ons over de Manapouri rivier zou brengen. Het is trouwens de eerste dag dat we de ruitenwissers echt nodig hebben, gelukkig weten we die te vinden 😉

Na een klein uurtje stappen we uit de boot en stappen we in de bus. De bus brengt ons door het regenwoud naar de locatie waarvan de boot door doubtful sound vertrekt. Door de regen is het ook erg bewolkt en zien we weinig van de omgeving. We zien onderweg wel al wat watervallen.

Het heeft de afgelopen weken weinig tot niet geregend en wij hebben geluk dat het nu wel regent. Er zijn namelijk 3 watervallen altijd te zien, maar door de regen nu zijn er wel honderden!

Op de boot die ons 3 uur door doubtful sound leidt zien we van alles. Zeehonden, dolfijnen (die zien ze niet elke dag dus echt leuk!) en we staan onder een waterval. Verder voor zover de wolken het toe lieten een aantal mooie uitzichten gezien.

Met de bus terug naar de andere boot. De rivieren onderweg zijn veranderd van heel klein waarbij we de stenen op de grond nog zien, naar heel wild, groot en kolkend.

Vajèn valt in de bus in slaap en wordt pas wakker als we weer bij de auto zijn.

We zijn allemaal moe van de lange vroege dag. En bij slecht weer hoort soep! Dus wij hebben in de supermarkt blikken soep gehaald en deze in de cottage gegeten.

Bijtijds naar bed na deze bijzondere mooie en lange dag.